پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251205
خشکسالي‌ها بر صنعت گردشگري چهارمحال و بختياري سايه انداخته است
تاریخ انتشار : 1400/10/25 09:23:08
نمایش : 1291
نايب رييس شوراي اسلامي استان و نماينده شهرستان کيار در شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: هم‌اکنون خشکسالي و اجراي طرح‌هاي‌ انتقال آب، گردشگري و دامپروري استان را با تهديد مواجه کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ بهمن ميري، نايب رييس شوراي اسلامي استان و نماينده شهرستان کيار در شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري گفت:پيوند شوراهاي اسلامي با روحانيت باعث استحکام مي‌شود.

بهمن ميري ، نائب رئيس شوراي اسلامي استان و نماينده شهرستان کيار در شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري، اظهار داشت: پيوند ميان روحانيت و مردم مستحکم است که از دهه‌هاي قبل آغاز شد و اگر اين پيوند با شوراي اسلامي گره بخورد بسيار مستحکم‌تر خواهد بود، متاسفانه شوراي اسلامي تريبون براي بيان مسائل مردم ندارد، اميد است تريبون ائمه جمعه جايي براي بيان مشکلات شوراي اسلامي باشد.

نايب‌ رييس شوراي اسلامي استان‌ با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته به بهانه وجود ظرفيت‌هاي گردشگري‌ و دامپروري در چهارمحال و بختياري، توسعه صنايع بزرگ چندان مورد توجه قرار نگرفت، گفت: هم‌اکنون خشکسالي و اجراي طرح‌هاي‌ انتقال آب، گردشگري و دامپروري استان را با تهديد مواجه کرده است.

بهمن ميري‌ افزود: مردم از اعضاي شوراهاي اسلامي توقع رسيدگي به مشکلات را دارند اما برخي مسوولان دستگاه‌هاي‌ اجرايي به دليل ناآشنايي با جايگاه شوراهاي‌ اسلامي، طرح مطالبات را دخالت در امور اداري تلقي مي‌کنند که‌ لازم است در اين‌ رابطه چاره‌انديشي‌ شود.

  بيمارستان بروجن بايد تجهيز و کامل شوند

عبدالله صفيان، نماينده شهرستان بروجن در شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري گفت: مردم گندمان مسئله واگذاري زمين‌هاي منابع طبيعي دارند، مردم از مديران بريدند چرا که براي عزل و نصب يک مدير بسيار سياسي کاري مي‌شود و تنها دلبستگي اين مردم مقام معظم رهبري و نمايندگان ايشان است‌.
 
وي اظهار داشت : حدود 6 ماه است که نماز جمعه شهر نقنه به دليل مسافت شرعي تعطيل شده است، چگونه پس از 8 سال به فکر مسافت افتادند و نماز جمعه را برگزار نمي‌کنند.
 
صفيان خاطرنشان کرد: شهرستان‌هاي مختلف با مديرکل راه و شهرسازي استان دچار تنش هستند چرا که فرصت ملاقات براي بيان مشکلات را نمي‌دهند، حتي مديرکل براي رسيدگي به مشکلات مردم به مناطق سرکشي نمي‌کند.
 
عضو شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري تصريح کرد: فرهنگسراي بلداجي دچار مشکل است، اين خلاء در بين جوانان حس مي‌شود و بايد انرژي خود را با موسيقي، تئاتر و ... تخليه کنند و بايد اهتمام جدي بر روي اين قضيه داشت‌.
 
وي با اشاره به بيمارستان تازه تاسيس بروجن، گفت: اين بيمارستان بسياري از امکانات جديد کشور و دنيا را ندارد، شهرستان‌هاي اطراف از اين بيمارستان استفاده مي‌کنند و 90 درصد خانم‌هاي باردار براي زايمان به شهرستان بروجن مي‌آيند و بايد اين بيمارستان هر چه بهتر تجهيز شود.

بسياري از مدارس شهرستان "لردگان" کانکسي است

عطااله حسين پور آقايي منشي شوراي اسلامي استان و نماينده شهرستان لردگان در شوراي اسلامي استان گفت: بسياري از مدارس شهرستان "لردگان" کانکسي است.

وي اظهار داشت: متاسفانه امروز از مساجد براي مراسم هفته و اجراي نماز استفاده مي‌شود، گوشزد شود مساجد جايگاه آموزشي به خود گيرند و صرف اجراي مراسم‌ها نباشند.

منشي شوراي اسلامي استان و نماينده شهرستان لردگان در شوراي اسلامي استان بيان داشت: مسئولين بايد مسائل مردم را حل کنند و تنها از مديران خود حمايت نکنند، شهرستان لردگان بسيار محروم است و اگر خيرين در ساخت مدرسه کمک کنند کار بزرگي است چرا که بيشتر مدارس به صورت کانکس هستند.
 
مساجد نيمه‌کاره استان چهارمحال و بختياري بايد تکميل شود
 
سياوش سليماني دشتکي رئيس شوراي اظهار داشت: استان چهارمحال و بختياري محروم و در رتبه‌هاي اول بيکاري قرار دارد، قابل تو جه اينکه در آمد عمومي اين استان نسبت به استانهاي توسعه و پيشرفته تر بيشتر نشان داده شده است، بايد با همکاري و تعاون مشکلات اين استان را رفع کرد.
 
رئيس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به تقويت مساجد و مسائل فرهنگي، گفت: ايمان قوي پديده‌هاي بي‌نظير را مي‌سازد وبايد مساجد نيمه کاره تکميل شودند همچنين با اشاره به نقش موثر مساجد در تربيت نيروهاي انقلابي و پايگاه‌هاي‌ اعزام بسيجيان‌ در دوران دفاع مقدس‌ گفت: با وجود همراهي جمع بسياري از خيرين همچنان بيشتر مساجد در استان به ويژه مناطق روستايي نيمه‌ تمام باقي مانده‌اند که پيشنهاد مي‌شود براي اختصاص اعتبار و تکميل آن‌ها برنامه‌ريزي بهتري صورت گيرد.
 
سياوش سليماني دشتکي توجه به تکميل فرهنگسراها براي توسعه فعاليت‌هاي‌ فرهنگي را نيز ضروري‌ دانست و افزود: در صورت بهره‌برداري از سه محور مواصلاتي‌ استان شامل محور شهرکرد _بروجن _لردگان ،شهرکرد _شلمزار _کارون چهار و تونل گورميزه در شهرستان اردل و محور شهرکرد فارسان بازفت به خوزستان امکان جذب سرمايه‌گذاران‌ در مناطق مختلف فراهم مي‌شود و مشکل بيکاري نيز تا حد بسياري کاهش مي‌يابد.
 
وي به ضرورت  بهره برداري و ابرساني به اراضي کشاورزي همچون طرح هشت هزار هکتاري ديناران اشاره کرد و يادآور شد: ظرفيت‌هاي گردشگري استان نيز بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.
 
شوراي صلح و سازش با مديريت ائمه جمعه در شهرستان‌ها تشکيل شود
 
محمد يعقوب باقري نماينده استان در شوراي عالي استانها و نماينده شهرستان خانميرزا در شوراي اسلامي استان گفت: شوراي صلح و سازش با مديريت ائمه جمعه در شهرستان‌ها تشکيل شود.

وي اظهار داشت: متاسفانه مسئولان استاني و شهرستاني جايگاه شوراها را ناديده مي‌گيرند و خيلي دغدغه آن‌ها را در نظر ندارند، در جلسات تهران وقتي صحبت از درآمد شهرداري‌ها و شوراهاي استان‌هاي ديگر مي‌شود، روي صحبت در رابطه با درآمد شورا و شهرداري استان خود را نداريم‌.

باقري با بيان اينکه انتظار است ائمه جمعه در سراسر استان بازوي قدرتمندي براي کمک به مسئولين باشند، گفت: اختلافات قومي قبيله‌اي يکي از مشکلات اساسي اين استان است، انتظار داريم شوراي صلح و سازش به رياست ائمه جمعه در شهرهاي استان براي کمک به مراجع قضايي و دستگاه‌هاي اجرايي تشکيل شود.

وي با اشاره به اينکه هر مسئولي بايد شرح وظايف خود را بداند اما با نيروهاي جديد اميد است شاهد شکوفايي استان بود، تصريح کرد: مهمترين مسئله استان چهارمحال و بختياري آب است که ائمه جمعه با صراحت پيگيري مسئله باشند، بايد حقابه استان تحقق پيدا کند.
 
پايان پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html